Trend belirleyici olarak üreticiler
Kumaş alanlar. Modadan ancak erkeklerin denemeye daha istekli hale geldiği ve erkek pantolonlarının önlüğünden doğan daha gösterişli ve süslü “kasık kapsülleri” giydiği 16. yüzyıldan itibaren söz etmek mümkün oldu. Görünüşe göre giysi yelpazesi artık bedeni korumaya hizmet ediyordu, ama her şeyden önce kişinin statüsünü ve bireyselliğini ifade ediyordu.
Parça kumaş. Genel olarak, vücudu saran giysilerle dışa doğru giyilmesi gereken incelik, bir güzellik ideali olarak kabul edildi. Uzun palto etekleri ve yanlara açılan “kumaş alan” oluşturuldu. İki tonlu giysiler ve hepsinden önemlisi kırmızı (bordo kırmızısı) renk, sınıflarının bir ifadesi olarak soylulara ayrılmıştı.
Neden kıyafetler sürekli değişiyor
Başlangıçta, giysiler aslında yalnızca güçlü çevresel etkilere karşı korumaya hizmet ediyordu. Kumaş alanlar kendilerini ancak Buz Devri’nin muazzam soğuğuna karşı kalın ve zar zor işlenmiş hayvan derileriyle koruyabildiler. Birkaç on binlerce yıl sonra, Taş Devri sırasında, daha pratik giysiler oluşturmak için bitki lifleri veya ağaç kabuğu da kullanıldı ve bazen kürkle birleştirildi. O zamanlar bile, yaklaşık 35.000 yıl önce, giyim artık tek başına pratik bir kullanıma sahip görünmüyordu.
Kiloyla parça kumaş satanlar. Çünkü insanların yavaş ama istikrarlı kültürel ve sosyal gelişimiyle birlikte ihtiyaçları ve ifade biçimleri de arttı. İlk kıyafetlerin farklı kesimleri, renkleri ve desenleri, tek tek parçaların sadece vücudu korumakla kalmayıp aynı zamanda onu süslemesi gerektiğini gösteriyor – bazen özel bir kürk veya nadir bir hayvanın dişlerine sahip zincir, muhtemelen bu Konumu işaret eden bir ayrım görevi gördü. bir grup veya ailede.
Kilo ile kumaş satanlar. Sosyal sınıflar birbirlerinden uzaklaştıkları (istedikleri) ve insanlar güzellik ideallerini benimsedikleri veya modanın gücüne karşı koyamadıkları sürece giyim gelişmeye devam edecektir. Ek olarak, artan küresel ısınma ve kaynakların kıt olduğu zamanlarda giyim için yeni malzemelerin icadıyla sonuçlanan daha katı etik standartlar vardır.
Giyim ve modanın mevcut durumu
Bilinçli giyim bu günlerde yaygın olduğu için, tüm ülkelere ve hatta nesillere yayılan belirli bir modadan bahsetmek uzun zamandır imkansız. Neredeyse her yaş grubunun kendi trendleri ve stilleri olduğu ve her şehrin kendine has özellikleri olduğu hissine kapılıyorsunuz.
Kumaş parçası satanlar. Mevcut modanın kesin bir analizi zordur çünkü inanılmaz derecede hızlı bir şekilde değişmektedir ve muhtemelen bir değerlendirme ve nerede ve nerede ne tür kıyafetlerin hakim olabileceğini açıklamaya yönelik bir girişimle güncelliğini yitirecektir. Günümüzde modayı etkileyen birçok faktör vardır.
Ancak dijitalleşme ve internet üzerinden hızlı fikir alışverişi imkanlarının olduğu dönemlerde, ayrı bir giyim kodunun olduğu belirli sahnelere doğru eğilim açıkça gözlemlenebilmektedir.
Sahneler, etkileyiciler ve moda hakkında
Parça kumaş satanlar. Etrafında sahnelerin oluşturulduğu belirli müzik türleri gibi alt kültürler, İnternet’ten büyük ölçüde yararlanabilir. Bir alt kültür her zaman diğerinden farklı olmuştur – ister birbirleriyle ilişki kurma biçimleriyle, ister kamusal alanda belirli davranışlarla veya giyim gibi dış görünüşleriyle olsun.
Bir yanıt bırakın
Yorum yapabilmek için oturum açmalısınız.